Divadlo v Celetné Toggle

Cyrano

Cyrano
Edmond Rostand Jakub Špalek

„Svůj širák odhazuji v dáli a s grácií… Jak známo, velký nos velkého ducha značí…“  Příběh plný hrdosti a lásky, který rozhodně nezestárnul.

 

Premiéra 29. června 2006

Délka představení 2.30 hod včetně přestávky
Počet repríz 174

 

Cena vstupenek 385 Kč / 250 Kč / 165 Kč pro děti do 14ti let
Kašpar first moment

  • Po 20. 11.
    19. 30

Herci

Tým

  • Tomáš Steidl

    Asistent režie

  • Jindřich Pokorný

    Překlad

  • Lukáš Hlavica

    Úprava

  • Michal Pavlíček

    Hudba

  • Libuše Josefy

    Výprava

  • Petr Nůsek - ARGO

    Souboje

  • Studio Najbrt

    Grafické návrhy

  • Adam Holý

    Fotografie k programu

  • Martin Svoboda

    Fotografie z představení

“„… jak se ukazuje, osm lidí naprosto stačí, aby dokázalo vytvořit na scéně velkolepý romantický příběh tak, že se divák necítí o nic ochuzen. Naopak – komornost prostředí, blízkost jeviště a hlediště a detailně propracované výkony herců – to vše se dokáže dotknout divákovy duše až překvapivě drsně a zároveň něžně.“”

Jana Soprová – Scena.cz

“„... v závěru Cyrano Martina Hofmanna nebojuje ani tolik s přízraky moci, jako zůstává na prahu smrti osamocen se svým niterným životním vyznáním. Hofmannovu hereckému typu vůbec je tohle střídání fanfaronské, exhibicionistické, někdy až vědomě patetické polohy s citovým, civilním ztišením velmi blízké a odlišuje také jeho Cyrana od přemnohých předcházejících vzorů. (...) Při všech výhradách nemá Špalkův Cyrano charakter pouze líbivé a bezproblémové letní produkce, jistě by obstál i v běžném repertoáru. Špalek totiž ani v létě nedělá inscenace bez zřetelného názoru, a proto stojí za to i tenhle „obehraný“ titul v Celetné vidět.“”

Jana Paterová/ Lidové noviny

“„Šťastným řešením je Špalkovo letní obsazení v Celetné. Až na drobná výslovnostní a rytmická zakolísání při přednesu sumy Rostandova textu je Martin Hofmann trestí obou připomenutých Cyranů. Jeho Gaskoněc je v projevu civilní, podle situací jednou neomaleně útočný, jindy až romanticky zranitelný. Vždy ale sebeironický. (...) Scéna s nezbytnými prvky (balkón, obranný val, židle) Libuše Josefyové, atmosféru přesně dotvářející hudba Michala Pavlíčka, režisérovo akcentování divadelnosti. Zlehčení ale jen v míře neprovokující, úsměvné. To vše publikum nakonec nesentimentálně dojímá. Není se proto čemu divit, že odměnou pro tým inscenátorů je potlesk takřka nekonečný.“     ”

Jiří P. Kříž/ Právo

Novinky

Všechny novinky