Divadlo v Celetné Toggle

Bluff

Bluff
na motivy scénáře Borise Hybnera Karel Král

La grotesque érotic – hrůzostrašně veselá pantomima se slovy, zpěvy a tanci

Hrdina se na Nový rok probudí v cizím bytě a nepamatuje si, kde se tu vzal. Po spravení si kocoviny se snaží z bytu odejít, což se mu ale nepodaří a co víc, začnou na něj porůznu vypadávat či se jinak objevovat tři podivné ženy v negližé…. velmi záhy se ukáže, že jsou vlastně mrtvé… a začínají se dít věci!

Inscenace vznikla na motivy scénáře Borise Hybnera.

„Z Hybnerova scénáře přejímá inscenace zejména základní situace a ráz hodně černé grotesky. Ta bude skládána nejen z autorových gagů, ale i z těch, které se objevily v Scherhauferově inscenaci a dojde pravděpodobně i na citace dalších velikánů grotesky a hororu. Zásadní budou samozřejmě ty gagy, které se tak říkajíc ustálí při zkouškách. Mým plánem je, že z nich bude možné složit různé příběhy. A že zůstane vždy trochu prostoru pro okamžitou improvizaci.“    Karel Král


Premiéra 11. prosince 2013 / Derniéra 20. listopadu 2015

Délka představení 1.10 hod, představení je bez přestávky
Počet repríz 24

Herci

Tým

  • Tomáš Zmrzlý

    Výprava

  • Lenka Bočková

    Dramaturgie

  • Lucie Valerová

    Grafické návrhy

  • Martin Svoboda

    Fotografie na plakát a z představení

“"Anglické sloveso BLUFF neboli blafovat znamená klamat, zmást, mystifikovat nebo zavést na falešnou stopu. (...) Nad smyslem této miniatury není třeba příliš dumat, je to jednoduchá výpověď o kouzlu hry, o touze si svobodně hrát, objevovat, improvizovat, poskakovat po hraně i šťastně padat po hlavě. Tenhle druh jednoduché divadelnosti, ale může někdy zavést na scestí, a tak je docela obdivuhodné, že inscenace udrží přesný styl, výraz a načasování. (...)Matouš Ruml působí jako spořádaný mladý muž, který na spoušť kolem sebe vyjeveně zírá. A z téhle polohy vyjevenosti umí vytěžit další gagy, vtípky a pohybové kreace. Slova jsou tu jen doplňkem – buď samomluva nebo výkřiky."”

Jana Machalická / Lidové noviny

“"Už dlouho jsem se v divadle takhle nepobavila. Pomalý, skoro nudný začátek se nakonec přelije ve strhující jízdu plnou rychle se střídajících scén. Některé motivy jsou sice ohrané, ale nechybí i několik originálních obratů, ten o africké Ikei mě dostal nejvíc."”

Veronika Steffanová / i-divadlo

Novinky

Všechny novinky